0

Apakah itu DETOX?



Apa itu DETOX dan kepentingannya?


Detoksifikasi adalah proses penyingkiran himpunan toksid yang terkumpul di dalam tubuh badan terutamanya di hati, kolon, ginjal, darah dan sistem limfotik.

Tubuh manusia secara fitrahnya mempunyai kekuatan dalaman yang mampu mengawal kesihatan diri, tetapi mekanisme ini tidak akan berfungsi apabila tubuh anda telah dilonggokkan dengan terlalu banyak himpunan toksid. Keadaan menjadi semakin serius apabila toksid ini tidak dapat dikeluarkan dengan sempurna dan badan juga tidak mendapat zat nutrien yang secukupnya (40 jenis nutrien).

Masalah berat badan berlebihan berpunca daripada perut. Untuk kekal langsing (dan sihat), sistem gastrointestinal mesti berfungsi dengan sempurna. Usus anda sebagai saluran paip longkang dalam sinki dapur anda. Gris dan lain-lain bahan buangan senantiasa mengalir keluar melaluinya. Jika ianya tidak selalu dibersihkan, bahagian dalam paip itu akan berkekat dan menjadi tersumbat.

Bila ini berlaku, dalam usus, metabolisme anda akan menjadi perlahan dan tubuh akan kehilangan keupayaan untuk menyerap nutrien daripada bahan makanan yang anda makan (jadi ianya akan menghantar isyarat untuk mendapatkan lebih banyak makanan). Anda akan rasa letih dan tidak bermaya dan tubuh anda akan menyimpan air dan anda akan menghadapi masalah berat badan.

Pembersihan saluran gastrointestinal memiliki mempengaruhi kesihatan dan membawa kesan terhadap perubahan berat badan. Jika tubuh anda sihat, sistem anda hanya perlukan masa antara 24 hingga 48 jam untuk mencerna makanan, menyerap nutrien dan mengeluarkan bahan buangan. Pada masa ini kebanyakan orang mengambil 2, 3 atau 5 kali lebih lama daripada ini. Ini bererti bahan buangan berada dalam usus bagi jangkamasa yang amat lama. Bahan buangan menjadi "berlekat" atau "termampat", ini membawa kepada masalah membuang air besar dan masalah berat badan.

Usus manusia berfungsi untuk menyerap nutrition termasuklah trace mineral, vitamin air dan sebagainya.

Setiap hari kita makan dan makanan melalui usus besar kita. Dan akhirnya lebihan makanan yang diserap tersebut akan menjadi bahan buangan. malangnya, tidak semua bahan buangan tersebut dapat dibuang. Ia melekat di dinding usus tersebut.

Akibatnya sel yang menyerap nutrition tersebut tersumbat. Akibatnya organ badan mendapat bekalan nutrition tersebut.

Sebab itu banyak penyakit berpunca dari colon yang dipenuhi toksin di dalam usus. Contohnya, jika sering sakit kepala, bermaksud seldi kepala gagal mendapat nutrition, puncanya tiada nutrition yang diserap oleh usus yang menyerap nutration kerana tersumbat.....

Manfaat detoksifikasi :
  1. Mencegah penyakit
  2. Mengistirehatkan organ tubuh
  3. Membersihkan bahagian dalam tubuh
  4. Membersihkan jerawat
  5. Memperlambat proses penuaan
  6. Meningkatkan Kesuburan
Call/pm saya : 013-3882126 Aza Ideris)
untuk maklumat lanjut dan pembelian
  

0 comments:

Post a Comment

Back to Top